ISO 9001

Coming soon: Certification to ISO 9001 helps your organization to have a clear organizational structure. ISO 9001, when applied correctly, adapts to your organization to meet all necessary requirements. This is a "structured process" and ends with recognition by a certification body.

We support you in the implementation of your project. A service provider can recognize divergent processes from an external perspective, just as a certification authority would recognize it.

In detail: This is the world's best known and most practiced management system. More than one million companies on all five continents have successfully applied this system and have obtained certification. The new ISO 9001: 2008 was linguistically simplified in the last revision and its structure adapted to the typical internal processes of an organization. Some aspects of the EFQM model have been integrated, the requirements have been clarified in many points and, in our opinion, meaningfully supplemented. Put simply, this management system requires an above-average level of internal organization in the company, which is geared towards providing sustainable high-quality products and services.

However, the implementation of the requirements from a QM system is not hindered only by ambiguities in the specifications - such as ISO 9001. Often it is also a lack of experience and prudence of those involved, which leads to the fact that in the organization regulations are set, which meet the appropriate standard requirements, which are however not suitable for the practical implementation. Often "over-documentation" and "over-regulation" take place, which make the acceptance of the QM system more difficult.

We help you to eliminate some of the most important and frequently observed vulnerabilities:
• The procedures are described to be exact or double, in the QM manual and in procedures.
• The bureaucracy is gaining ground.
• The "management" of the organization is only to a limited extent involved in quality events.
• The quality officer supports the "management", but can not accept their responsibility.
• The quality objectives are not integrated into the overall goals of the organization.
• Often the quality goals appear as rather unimportant "secondary goals".
• There is sometimes a tendency towards perfectionism.
• Easily and easily achievable improvements are overlooked.
• The systematics of the control circuits for improvement are often weak or only very slowly effective.
Q-auditors have the experience how to implement such systems effectively!

Unterstützung

Unterstützung

Du arbeitest in deinem Tempo. Sie können Ihre Projekte selbstständig über unser Portal abwickeln und sich nach persönlicher Unterstützung erkundigen. Wir haben uns daher verpflichtet, Ihnen die Möglichkeit zu geben, Ihre eigenen Prozesse zu gestalten, ohne auf unser Portal durch uns verzichten zu müssen

Online-Verwaltung

Online Verwaltung

Wir bieten Ihnen die Möglichkeit, Ihre Zertifizierungsprozesse selbst durchzuführen, ohne auf das Know-how oder die Unterstützung erfahrener Mitarbeiter verzichten zu müssen. Das Online-System ist für eine Vielzahl von Zertifizierungen konzipiert und bietet Ihnen neben häufig gestellten Fragen und Listen auch vorgefertigte Formulare und Tabellen sowie ein Modul zur Klärung offener Fragen mit einem unserer Mitarbeiter.

Änderung der Zertifizierung

Änderung der Zertifizierung

In unserer schnellen Zeit sind Veränderungen im Geschäftsleben eine ständige Begleiterscheinung. Feste Strukturen, die sich über viele Jahre hinweg aufgebaut haben, können nun sehr schnell zerstört werden. Dafür gibt es interne und externe Gründe. Das CS gibt einen Überblick über die Konformität bei Änderungen.

Kooperation

Kooperationen

Da wir alle nur über eine begrenzte Zeit und finanzielle Kapazität verfügen und dem Kunden einen umfassenden Service bieten wollen, sind Kooperationen nur in verwandten Organisationen sinnvoll. Diese haben eine zuverlässige Struktur, sowie eine gute zwischenmenschliche Harmonie.

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